Het ontstaan van de dagaanbieding

Dagaanbiedingen worden sinds het begin van deze eeuw gehanteerd. Dagaanbiedingen beschikken over een achterliggende marketingstrategie en is ontstaan in, hoe kan het ook anders, Amerika. Hier werden online producten tegen een zeer scherpe prijs aangeboden. Dankzij het enorme succes werd het vrij snel overgenomen door andere landen wereldwijd. Zo groeit het aantal dagaanbieders in Nederland ook sterk en zijn er inmiddels tal van grote aanbieders alsook complete nieuwkomers.

Mogelijkheden met dagacties

Zoals we reeds kort hebben besproken heeft een dagaanbieding betrekking op het (extra) voordelig aanbieden van een online product gedurende max. 24 uur.

Een dagaanbieder kan op verschillende manieren te werk gaan. Zo heb je als aanbieder de mogelijkheid om een product in te kopen en vervolgens extra voordelig aan te bieden. Dit zorgt ervoor dat de consument wordt aangetrokken door de voordelige actieprijs. Dit in combinatie met de druk die de korte looptijd met zich meebrengt zorgt ervoor dat de consument er doorgaans voor kiest om gebruik te maken van de dagactie. Bovendien kun je als bedrijf zijnde de keuze maken om vanuit je bedrijf een product of dienst uit je eigen assortiment aan te bieden tegen een actieprijs en vervolgens door een webshop met dagaanbiedingen te laten verkopen. Met name op het gebied van naamsbekendheid en omzet kan dit voor veel bedrijven interessant zijn.

Marketing

Een actie van de dag kan gezien worden als een soort reclamevorm die als doel heeft meer bezoekers naar een webshop te trekken. Een dagaanbieding is zodoende ook niet direct winstgevend voor een bedrijf. Het zijn de extra leads naar de website die uiteindelijk winstgevend kunnen zijn. Deze extra leads zorgen op hun beurt weer voor meer naamsbekendheid. Door dagaanbiedingen optimaal te combineren met marketing en social media kun je het succes proberen succesvol te stimuleren.

Terug naar Geld besparen